Ислам (РДКЕОИ)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 8.0

Садржај теоријске наставе

# Хришћанство у Арабији пре појаве ислама – видови додира. # Мухамедова веровесничка мисија и њено поређење с Исусовом. # Својства Светог писма и Курана као основних извора вере. # Хришћански и исламски Бог. Типологија Откривења. # Старозаветне личности и представе у Курану. # Исус Христос у Курану и исламу. Богородица у Курану и исламу. # Положај човека у хришћанству и у исламу. Социјално учење хришћанства и ислама (основе) # Религијско институционализовање у хришћанству и у исламу. # Хришћанско и исламско богослужење. # Хришћанско и исламско богословље. # Хришћанска и исламска мистика. # Хришћанско-муслимански односи кроз историју (кратак преглед главних токова) # Домети и ограничења теолошког дијалога између хришћана и муслимана. # Новије иницијативе за унапређивање хришћанско-муслиманског дијалога. # СПЦ и актуалност дијалошког сучељавања с исламом.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Систематско упознавање са природом, структуром и најзначајнијим елеменатима исламског монотеизма и поређење са истим у хришћанству. Однос хришћана и муслимана кроз историју. Искуства, могућности и преспективе хришћанско-муслиманског дијалога. Упознавање с „диференцијалним описом“ хришћанства и ислама, ради оспособљавања студената за адекватан приступ теоријским и практичним питањима међурелигијског дијалога.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Настава се изводи кроз предавања и консултације. Студенти се активно укључују у наставни процес кроз разговор и дебату. Оцена испита се формира на основу успеха у изради и одбрани семинарског рада и успеха на усменом делу испита.

Наставници