Религија и средства масовне комуникације (РДКЕИ3Р)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 5.0

Садржај теоријске наставе

# Упознавање са научном апаратуром комуникологије # Теологија и комуникологија. Теолошки приступ комуникацији, комуниколошки приступ теологији # Тријадологија – темељ хришћанске комуникологије # Откривење и комуникација # Богочовек Христос као „комуникатор“ # Молитва и комуникација # Литургијска комуникација # Универзални комуникатвини символи: Символ, слика, ћутање, сведочење # Општерелигијска комуникација # Средства јавног информисања; Црквена средства информисања # Утицај медија на Цркву и Цркве на медије # Црквени медији # Право примања и давања информација # Слобода и одговорност медија # Преносиоци и примаоци информација # Медији и хришћанско образовање # Хришћанство и информационе технологије # Црквено јавно мнење # Дијалог Цркве и друштва преко медија # Медији и христијанизација света # Револуција информација и „Загађеност информацијама“ # Медији и глобализација # Свет слике и њен утицај на хришћански живот # Реклама и пропаганда # Новине, ревије, часописи, књиге # Кино(филм) # позориште # Радио # Телевизија # Интернет

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Упознавање са теоријским основама комуникологије,средствима и моделима комуникације, појмом комуникативног дискурса; појам медија и масовних медија; комуникативни дискурс хришћанства; комуникативна специфичност преношења и предавања садржаја Откривења и вере; комуникација и теологија; Религија и савремена средства информисања, предности, изазови, недостаци; црквени медији и њихове могућности; слобода и одговорност медија; утицај технолошког развоја сљвремених медијљ нљ обликовање културе

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

предавања, семинарски радови и менторски рад

Наставници