Истраживање и образовне политике (ОП1020)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

# Улога истраживања у вођењу образовне политике # Врсте истраживања у области образовања # Преглед релевантних извора истраживања у области образовања # Истраживања на нивоу образовног система и образовна политика # Истраживања на нивоу школе и образовна политика # Истраживања на нивоу процеса учења и поучавања и образовна политика # Истраживања на нивоу ученика, породичног и социјалног контекста # Израда испитног рада у којем се користе истраживачки налази као основа за формулисање и критичку анализу предлога у вези са специфичним питањем образовне политике # Презентација и дискусија о испитним радовима

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Основни циљ курсa је да полазници разумеју однос између истраживања у области образовања и образовних политика, да буду оспособљени да идентификују, разумеју и користе истраживачке налазе у формулисању и критичкој анализи предлога за специфично питање образовне политике.

Литература

Бауцал, А. & Павловић-Бабић, Д. (2011). PISA 2009 у Србији: Научи ме да мислим, научи ме да учим. Београд: Институт за психологију. Бауцал, А. & Павловић-Бабић, Д. (2010). Квалитет и праведност образовања у Србији: образовне шансе сиромашних (Анализа података PISA 2003 и 2006). Београд: Институт за психологију и Министарство просвете Хавелка, Н. и сар. (2002). Систем за праћење и вредновање квалитета образовања. У: Т. Ковач-Церовић и Љ. Левков (Ур.), Квалитетно образовање за све. Београд: Министарство просвете и спорта, стр. 151-184, 203-204 Бауцал, А., Павловић-Бабић, Д., Плут, Д. & Гвозден, У. (2005). Национално тестирање образовних постигнућа ученика III разреда основне школе. Београд: Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања Hattie, J. (2009). Visible learning. Routledge, New York OECD (2010): Education at a Glance. OECD: Paris Eurydice (2010): Key data of education. Brussels PISA 2003 извештаји [www.pisa.oecd.org/document/7/0,3343,en_32252351_32236173_33694215_1_1_1_1,00.html] PISA 2006 извештаји [www.oecd.org/document/29/0,3343,en_2649_35845621_37563421_1_1_1_1,00.html] PISA 2009 извештаји [http://www.pisa.oecd.org/document/61/0,3746,en_32252351_32235731_46567613_1_1_1_1,00.html] TIMSS 2003 извештаји [http://timss.bc.edu/timss2003i/intl_reports.html] TIMSS 2007 извештаји [http://timss.bc.edu/TIMSS2007/intl_reports.html] DeSeCo сумарни извештај за 12 земаља [http://www.deseco.admin.ch/bfs/deseco/en/index/05.parsys.1992.downloadList.41429.DownloadFile.tmp/sfsodesecoccpsummaryreport.pdf]

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Предавање, вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад

Наставници