Компаративна анализа школских система (ОП2011)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Теоријско-методолошке основе компаративних проучавања образовања. Структура, организација и начин функционисања школских система страних земаља: сличности и разлике. Модели управљања и руковођења у образовању и њихове импликације. Једнакост и праведност у образовању: облици испољавања и стратегије унапређивања. Стратегије развоја раног образовања. Трендови у развоју курикулума. Осигурање квалитета и евалуација у образовању. Образовање и професионални развој наставника. Глобализација, интернационализација и приближавање образовних реформи. Преузимање туђих решења као стратегија образовне политике: домети и ограничења.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Циљ предмета је да се студенти упознају са стањем развијености, начинима функционисања и правцима развоја система образовања страних земаља; да разумеју питања и проблеме из области образовне политике сагледавајући их из компаративне перспективе, као и да критички сагледавају импликације различитих решења усмерених ка унапређивању квалитета образовања.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

На курсу ће се комбиновати предавања, дискусије, рад у малим групама и усмене презентације студената.

Наставници