Лидерство у образовању и школски менаџмент (ОП3012)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Увод у лидерство и организационе теорије у контексту образовних институција. Теорије промене. Стратешко и трансформативно лидерство. Лидерство у наставним и курикуларним процесима. Предвођење људи и тимова. Склапање партнерстава. Стварање организације која учи. Менаџмент људским ресурсима и школском администрацијом. Правни контекст функционисања школа. Буџетирање. Стратешки маркетинг школа.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Дефинисање лидерства у образовању. Проучавање знања и вештина потребних лидерима у образовању да: побољшају наставу и учење за све ученике; користе податке и ресурсе у циљу побољшања наставног процеса и организације школе; и стварају партнерства са породицама, локалном заједницом и другим актерима да би ефективно функционисали у ширем контексту. Дефинисање школског менаџмента. Проучавање знања и вештина потребних лидерима у образовању да ефективно и ефикасно имплементирају школску политику и воде текуће послове администрирања, буџетирања, планирања, мониторинга и евалуације. Развијање компетенција за успешно управљање школом и њеним развојем.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Наставници