Истраживања у високом образовању (ОП5012)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Извори података у високом образовању. Национална и институционална статистика и њена интерпретација. Званични документи и њихова интерепретација. Упитници и њихова интерпретација. Студије случаја у високом образовању. Квалитативне и квантитативне методе у истраживањима у области високог образовања. Спровођење истраживачког рада у мањем обиму.

Садржај практичне наставе

Предуслов

положен испит из предмета „Стратешка питања система и политика високог образовања“

Циљ

# да се студенти упознају се битним алатима у спровођењу квантитаивне ио квалитативне анализе у истраживањима у области високог образовања и стекну практично искуство у суочавању са комплексним методолошким питањима (2 ЕСПБ) . # да се студенти охрабре да спроведу сопствена истраживања у проблемима који су везаним за посао који сада обављају или би желели да обављају по завршетку студија и да аслободно, критички и креативно приступају изазовима (4 ЕСПБ). Истраживачки материјал добијен као резултат рада на овом предмету треба да служи као основа за израду мастер рада.

Литература

Teichler, U. & Sadlak, J. (2000). Higher Education Research: its implications to policy and practice. Oxford: Pergamon. Babbie, E. R (2010). The Practice of Social Research. 12th edition. Belmont, CA: Wadsworth Publ. Corporation. Cengage Learning. Tight, M. (2003). Researching Higher Education. Berkshire: SRHE and Open University Press. Tight, M. (2008) What’s the point of it all? Researching and writing higher education. Uniped, 31, 4/2008, pp. 61-69.

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Предавањa, вежбе, семинари, анализе случајева, презентације, индивидуални и групни рад.

Наставници