Образовање и културни идентитет (ОП6012)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Предавања: (1) Образовање и културне промене. Улога и значај културе. Улога образовања у ширењу културе. Социјализација културе. Вредности и образовање. Етика и образовање. (2) Глобализација и глокализација. Класификација приступа анализи глобализације. Земље у транзицији и промене у култури. Стандардизација и унификација културе или очување локалних култура? (3) Анализирање културе света: алтернативне теорије.Изградња и одржавање културе света. Диференцирање културе света: национални идентитети и тежња ка различитости. Антиглобализацијски покрет као културолошка критика. (4) Интеграциони процеси и културна политика. Демократски оквири културе. Националне културе и културни идентитети. Културни плурализам – предност или извор конфликата. Културни и национални идентитет – етноцентризам и културна разноврсност. Европски културни идентитет или европски културни идентитети? Мултикултурализам. (5) Културни идентитет и образовање. Језик и образовање. Религија и образовање. Традиција и образовање. Обичаји и образовање: представе о детету у српској култури. (6) Култура мира и идентитети. Култура мира: појам и функције. Геокултура развоја и култура мира на Балкану. Култура и идентитети на Балкану. Студијски истраживачки рад: се одвија организовањем панел дискусија, радом у пару или групи, кроз индивидуалне активности (израда семинарских радова, анализа садржаја), радионице, активности на микроистраживачком пројекту.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

да студенти прошире знања о култури и променама у култури у условима глобализације. Да студенти развију сензибилизацију за питања културног идентитета и културних различитости. Да се упознају са појмом и функцијама културе мира као најширег оквира, који омогућава очување културне разноврсности. Да прошире знања о улози формалног образовања у остваривању процеса социјализације културе.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Наставници