Образовање даровитих (ОП6014)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

(1) Психолошко-педагошки профил и образовне потребе даровитих ученика (2) Улога образовања у развоју даровитости (3) Однос даровите особе и (редовне) школе (4) Образовно-политичке (институционалне) концепције даровитости (5) Идентификација даровитих особа унутар образовног система: начела, ресурси и улога појединих актера (6) Образовне мере за подстицање даровитих ученика: издвајање, убрзавање и обогаћивање (7) Специјализоване институције које се баве идентификацијом и образовањем даровитих (8) Проблеми везани за идеју и праксу образовања даровитих: етикетирање, елитизам, ексклузија (9) Aктуелна пракса и модели обазовања даровитих у свету и код нас (9) Експлоатација, оптимизација и унапређивање образовно-политичких решења усмерених на подстицање даровитости

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Циљ предмета је да изгради: елементарна знања о феномену даровитости (1. ниво); oсетљивост за посебне образовне потребе даровитих ученика и могуће проблеме/изазове у њиховом школовању (2. ниво); знања o могућностима и доброј пракси идентификације и образовања даровитих (3. ниво); пракичне компетенције у домену анализе, евалуације, осмишљавања и имплементације образовно-политичких решења и аката усмерених на подстицање даровитих ученика (крајњи циљ).

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

(1) предавања, (2) дискусије, (3) презентације студената

Наставници