Мeнаџмент и развој људских ресурса (МППО4)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 5.0

Садржај теоријске наставе

Појмови и послови из области МЉР. Обезбеђивање једнаких могућности запошљавања. Пројектовање послова и радних задатака. Анализа послова и радних задатака. Планирање и регрутовање људских ресурса. Селекција људских ресурса; Оријентација и тренинг; Развој људских ресурса и планирање каријере. Вредновање запослених. Здравље и сигурност запослених. Изградња тимова. Информациони систем људских ресурса. Права из радног односа. Преговарање при запошљавању. Етички аспекти управљања људским ресурсима.

Садржај практичне наставе

Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад. Увод у предмет: основни појмови и послови из области МЉР. Обезбеђивање једнаких могућности запошљавања. Здравље и сигурност запослених. Анализа и пројектовање послова и радних задатака. Планирање, регрутовање, селекција људских ресурса. Оријентација и тренинг. Развој људских ресурса и планирање каријере. Вредновање запослених: надокнаде: плате и награде. бенефиције. Улазни интервју – преговарање.

Предуслов

/

Циљ

Омогућавање полазницима да значајно побољшају разумевање поступка и метода за анализу и пројектовање основних процеса менаџмента људских ресурса (утврђивање радних места и захтева рада, планирање, прибављање, развој, награђивање) и обављање радних активности у оквиру тих процеса, припремање и доношење одлука о људским ресурсима и спровођење донетих одлука. Најзначајнији образовни циљеви су следећи: 1) савладавање терминологије менаџмента људских ресурса; 2) савладавање савремених метода рада у управљању људским ресурсима; и 3) обучити и оспособити полазнике за самосталну примену стечених знања из менаџмента људских ресурса кроз рад на практичним примерима у мини пројектним радовима како би стекли вештине које су неопходне за успешну каријеру.

Литература

1) Деслер Г: Основи менаџмента људских ресурса, Дата Сатус, Београд, 2007. 2) Armstrong M., Strategic Human Resource Management a Guide to Action, Kogan Page, 2008. 3) Дулић Д., Етички аспекти управљања људским ресурсима, Филип Вишњић, Београд, 2005.

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Методе извођења наставе: монолошки метод, метод разговора, демонстративни метод, студија случајева, учење кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената и решавање проблема на основу добијених задатака. Студенти могу приступити полагању финалног испита када успешно израде и одбране пројектни рад. Полагање финалног испита је писмено и елиминаторно. Оцена испита се формира на основу успеха у изради и одбрани пројектног задатка и успеха на писменом делу испита.

Наставници