Oрганизациони дизајн и менаџмент (МППИ4)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 5.0

Садржај теоријске наставе

Пројектовање организације и организационе промене: Организациона структура (ОС) – дефиниција, димензије ОС. Структурни и процесни приступ пројектовању. Савремени модели организационе структуре. Центри контроле у предузећу. Реинжењеринг пословних процеса. Поступак пројектовања и фактори изградње ОС. Подела рада – специјализација. Координација у организацији. Департментализација и груписање активности. Децетрализација и одлучивање у организацији. Процесни приступ пројектовању организације. Организационе промене – дефиниција, типологија, приступи: Институционални облици организовања, промена власништва и начини управљања. Процес консалтинга. Анализа и пројектовање послова и позиција: Израда пописа и описа послова и позиција. Израда систематизације послова, задатака и радних места - позиција. Утврђивање вредности послова применом глобалних метода – рангирање и класификација послова, применом аналитичких метода - упоређивање и бодовање послова и применом метода тржишне цене рада. Пројектовање структуре основних зарада. Одређивање стандардних перформанси – учинка обављања послова и задатака. Идентификација параметара за утврђивање и мерење ефеката рада. Пројектовање система за утврђивање и мерење радних ефеката. Управљање радним учинком. Модели стимулативног плаћање зарада: Администрација система зарада. Пројектовање система стимулативних зарада на основу оствареног индивидуалног и групног учинка. Скенлонов, Рукеров и Импрошер план поделе ефеката повећања продуктивности. Администрација система зарада. Обрачун зарада на основу оствареног учинка. Менаџмент и стратешки менаџмент. Менаџмент методе. Лидерство и управљање променама. Израда и одбрана пројектног задатка током семестра.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Омогућавање студентима да значајно побољшају разумевање поступка и метода за анализу, пројектовање, постављање и унапређивање организације, као и за утврђивања организационих и индивидуалних перформанси. Стога, најзначајнији образовни циљеви су следећи: 1) повећање знања терминологије и процеса организационог дизајна и менаџмента; 2) упознавање са трендовима у организационом дизајну, менаџментом и потребама за њихово разумевање; 3) блиска интеракција са новихм трендовима у организационом дизајну и менаџменту; и најважнији 4) обучавање студената и оспособљавање за пројектовања организације, кроз обраду димензија и фактора организационе структуре, упознавање са типским и савременим моделима организационе структуре и опис поступка пројектовања организационе структуре и примену стечених знања кроз рад на практичним примерима у мини пројектним радовима како би унапредили знања и вештине које су неопходне за успешну каријеру.

Литература

1. Дулановић Ж., Јашко О., Организациона структура и промене, ФОН, Београд, 2008. 2. Daft R., Organisation Theory and Design, South-Western Thompson Learning, USA, 2001. 3. Петровић Б., Проучавање рада, ФОН, Београд, 1996; 4. Hendersen R. I., Compensation Management in a Knowledge – Based World, Prantice Hall, New Jersey, 2003.

Тип испитивања

Методе извођења наставе

монолошки метод, метод разговора, демонстративни метод, студија случајева, учење кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената и решавање проблема на основу добијених задатака, консултације у изради пројектног задатка и самосталан рад студената кроз учење и израду пројектног задатка.Студенти могу приступити полагању финалног испита када успешно израде и одбране пројектни рад. Полагање финалног испита је писмено и елиминаторно. Оцена испита се формира на основу успеха у изради и одбрани пројектног задатка и успеха на писменом делу испита.

Наставници