Мерење радних перформанси (МППИ22)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 4.0

Садржај теоријске наставе

Објашњење основних појмова: посао, радно место или позиција, задатак, поступак, операција, перформансе, учинак, зарада. Анализа и пројектовање послова. Стандардизација поступака, операција и метода рада. Идентификација параметара за утврђивање и мерење учинка. Утврђивање стандардног учинка мерењем, оцењивањем, анализом историјских података, експертском проценом. Пројектовање система за утврђивање и мерење радног учинка. Пројектовање и ажурирање каталога стандардних учинака – норматива рада и времена. Пројектовање система за праћење, евиденцију и обрачун радног учинка. Управљање радним учинком. Примена норматива рада и времена за планирање, израду калкулација и контролу производних и услужних процеса. Обрачун зарада на основу оствареног учинка.

Садржај практичне наставе

Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад: Пројектовање система за утврђивање радног учинка оценом више параметара. Примена метода искуствених норми и експертске процене времена. Студија времена. Унапред одређена времена (Метод МТМ 2 и МОСТ). Узорковање рада. Утврђивање потребног времена и норматива рада и времена. Израда каталога времена, карти одвијања процеса и плана поделе рада. Пројектовање модела стимулативних зарада на основу оствареног учинка. Израда и одбрана пројектног задатка.

Предуслов

Циљ

Обучити студенте и оспособити их за тимски рад на решавању проблема инжењеринга (анализе, пројектовања, постављања и унапређивања) и управљања (планирања, вођења и контроле) система за утврђивање и мерење радног учинка – перформанси.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

монолошки метод, метод разговора, демонстративни метод, студија случајева, учење кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената и решавање проблема на основу добијених задатака, консултације у изради пројектног задатка и самосталан рад студената кроз учење и израду пројектног задатка.

Наставници