Истраживачки пројекат - Приступни рад (ПРИР)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Садржај рада зависи од конкретног решаваног проблема и усклађен је са постављеним циљевима пројеката. Студент обавезно проучава стручну литературу и дефинише област и саљдржај истраживања. Самостални студијски истраживачки рад обавља се у лабораторијама и центрима Универзитета и факултета. Овај део обухвата упознавање са теоријским и практичним аспектима проблема, организацију и извођење истраживања, обраду података, као правила писања рада и начина саопштавања на скуповима.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Основни циљ је припрема студента за израду завршног - мастер рада. Приступни рад је прва фаза израде дипломског мастер рада. Уз помоћ ментора, студент се припрема да, уз овладање потребних теоријско методолошких метода и уз примену током студија стечених основних, научно-стручних и стручно-апликативних знања, реши конкретан проблем у оквиру изабраног подручја. У оквиру ових припрема студент ради истраживачки пројекат који обухвата дефинисање проблема са применом знања из управљања пројектима. На основу расположиве и проучене литературе студент се упознаје са постојећим приступима у решавању сличних задатака и добром праксом. Спроведено истраживање обухвата и критичку анализу расположивих решења. На основу чега студент доноси предлог сопственог приступа решавању постављеног сложенијег проблема. Циљ активности студената у оквиру овог дела истраживања огледа се у стицању неопходних искустава кроз решавања комплексних проблема и задатака и препознавање могућности за примену претходно стечених знања у пракси.

Литература

# Михаиловић Д., Методологија научних истраживања, ФОН, Београд, 2004. # Saunders N.K. M., Lewis P., Thornhill A., Research Methods for Business Students, FT Prentice Hall, 2002. # Petrović D., Mihić M., Stošić B., Strategic IT Portfolio management for Development of Innovation Competence, IGI Publishing, 2008.

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Практичан рад, консултације. Након разговора са ментором око теме будућег мастер рада, студент, уз сагласност одабраног ментора и уз постављени задатак, започиње израду истраживачког пројекта који је на крају и приступни рад. Током израде рада, ментор спроводи редовне консултације и даје додатна упутства студенту у форми смерница или упућивањем на одређену литературу.

Наставници