Основе образовних политика (ОП1010)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Модели анализе образовних политика. Савремене теме образовних полтика. Образовне институције и образовне промене. Глобализација, друштво знања и учење током целог живот. Праведност, социјална инклузија и демократизација образовања. Управљање и финансирање. Осигурање квалитета и одговорности. Професионализам наставника. Психолошке баријере у образовним променама.
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Oснове образовних политикa је курс који оспособљава студенте да разумеју сложеност образовних система, природу узајамних дејстава различитих елемената система образовања, развој система образовања и процесе његове промене са посебним нагласком на савременим образовно-политичким темама у међународном (посебно европском) контексту
Литература
Darling-Hammond, L., Sykes, G. (1999): Teaching as the learning profession. Jossey-Bass. (одабрана поглавља)
Eurydice (2010): Key data of education. Brussels (одабрана поглавља)
Fullan, M. (2005): Sile promene. Beograd
Koвач-Церовић и др. (2004): Квалитетно образовање за све: изазови реформе образовања у Србији. Министарство просвете и спорта (одабрана поглавља)
Rado, P. (2004): Education reforms in transition countries (одабрана поглавља)
Simons, M. et al. (2009): Re-reading educational policies: Challenges, horizons, approaches, tools, styles. In: Simons, M. et al.: Re-reading education policies. Sense: Rotterdam (36-95)
OECD (2010): Education at a Glance. OECD: Paris (одабрана поглавља)
Wells, G., Claxton, G. (2002): Learning for life in the 21st century. Blackwell Publishers
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Наставници