Компаративна анализа школских система (ОП2011)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Теоријско-методолошке основе компаративних проучавања образовања. Структура, организација и начин функционисања школских система страних земаља: сличности и разлике. Модели управљања и руковођења у образовању и њихове импликације. Једнакост и праведност у образовању: облици испољавања и стратегије унапређивања. Стратегије развоја раног образовања. Трендови у развоју курикулума. Осигурање квалитета и евалуација у образовању. Образовање и професионални развој наставника. Глобализација, интернационализација и приближавање образовних реформи. Преузимање туђих решења као стратегија образовне политике: домети и ограничења.
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Циљ предмета је да се студенти упознају са стањем развијености, начинима функционисања и правцима развоја система образовања страних земаља; да разумеју питања и проблеме из области образовне политике сагледавајући их из компаративне перспективе, као и да критички сагледавају импликације различитих решења усмерених ка унапређивању квалитета образовања.
Литература
Тип испитивања
Методе извођења наставе
На курсу ће се комбиновати предавања, дискусије, рад у малим групама и усмене презентације студената.
Наставници