Образовна ефективност и развој школа (ОП3011)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Историјска и теоријска подлога образовне ефективности. Модели и методологија у области образовне ефективности и развоја школа. Утицај и релативна тежина ученичких, одељенских, школских и системских фактора који утичу на ученичко постигнуће и на разлике у постигнућу између различитих демографских група ученика. Истраживања образовне ефективности у Србији и другим земљама. Историјски преглед истраживања развоја школа. Потребни услови за побољшање школа. Фокус на институцијама и изградњи капацитета. Одрживост и скалирање. Импликације истраживања образовне ефективности и развоја школа на образовну политику.
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Идентификација и одређивање релативног односа образовних фактора који утичу на ученичко постигнуће са различитих нивоа образовне хијерархије (ученика, одељења, школе, система), као и одређивање утицаја тих фактора на разлике у постигнућу између различитих демографских група ученика. Коришћење модела образовне ефективности у различите сврхе. Проучавање процеса развоја и побољшања школа у пракси. Упознавање са моделима и методологијом образовне ефективности и развоја школа.
Литература
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Наставници