Економија образовања (ОП2012)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Наставни план и програм обухвата неколико тематских целина које се односе на основне проблеме економских аспеката образовања. У оквиру предмета студенти ће бити упознати сасавременим економским теоријама и праксом образовања; са утицајем образовања на привредни раст; са ефикасношћуулагања у образовну делатност; са финансирањем ове друштвене делатности; са улогом државе у образовању; са улогом образовања у развоју, и са привременим и друштвеним облицима планирања образовања. Сагледаће се различити аспекти централизованог и децентрализованог модела, карактеристике јавног и приватног образовања, на макро, као и на локалном нивоу. Посебно се анализира однодс између државе, образовних институција, тржишта и друштва, однос између образовних институција и њиховог окружења, повезаност између образовних и ширих друштвених циљева.
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Циљ предмета је упознавање студената са основним економским појмовима, разумевање односа између економских фактора и образовања као индивидуалног и друштвеног феномена, образовањем и његовим утицајем на развој образовног система као и упознавање са методама анализе образовног система, стицање општих и специфичних знања о образовној политици и њеној важности за државу.
Литература
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања, припрема једног есеја, дискусије и дебате.
Наставници