Истраживања у високом образовању (ОП5012)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Извори података у високом образовању.
Национална и институционална статистика и њена интерпретација.
Званични документи и њихова интерепретација.
Упитници и њихова интерпретација.
Студије случаја у високом образовању.
Квалитативне и квантитативне методе у истраживањима у области високог образовања.
Спровођење истраживачког рада у мањем обиму.
Садржај практичне наставе
Предуслов
положен испит из предмета „Стратешка питања система и политика високог образовања“
Циљ
# да се студенти упознају се битним алатима у спровођењу квантитаивне ио квалитативне анализе у истраживањима у области високог образовања и стекну практично искуство у суочавању са комплексним методолошким питањима (2 ЕСПБ) .
# да се студенти охрабре да спроведу сопствена истраживања у проблемима који су везаним за посао који сада обављају или би желели да обављају по завршетку студија и да аслободно, критички и креативно приступају изазовима (4 ЕСПБ).
Истраживачки материјал добијен као резултат рада на овом предмету треба да служи као основа за израду мастер рада.
Литература
Teichler, U. & Sadlak, J. (2000). Higher Education Research: its implications to policy and practice. Oxford: Pergamon.
Babbie, E. R (2010). The Practice of Social Research. 12th edition. Belmont, CA: Wadsworth Publ. Corporation. Cengage Learning.
Tight, M. (2003). Researching Higher Education. Berkshire: SRHE and Open University Press.
Tight, M. (2008) What’s the point of it all? Researching and writing higher education. Uniped, 31, 4/2008, pp. 61-69.
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавањa, вежбе, семинари, анализе случајева, презентације, индивидуални и групни рад.
Наставници