Организационо понашање и менаџмент (МППО2)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 5.0

Садржај теоријске наставе

Особине личности. Тестови личности. Однос запослених према послу. Групе и групна динамика. Теорије мотивације. Руковођење-стилови. Извори моћи. Лидерство. Тимови и тимски рад. Организациона култура. Промена организационе културе. Комуникација. Конфликти. Начини решавања конфликата. Менаџмент и менаџери. Процес и функције менаџмента. Управљање преко циљева. Кризни менаџмент. Принципи кризног менаџмента.

Садржај практичне наставе

Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад Типови личности. Особине личности-истраживање. Теорије руковођења. Стилови руковођења. Мотивационе теорије: теорије потреба, теорије мотивационог циклуса. Руковођење-стилови. Менаџерска решетка. Лидерство-особине и избор лидера. Формалне и неформалне групе. Тимови и тимски рад-студија случаја. Организациона култура - истраживање. Националне културе и пословна ефикасност. Комуникација - структуре и методе. Конфликти. Стрес и ефикасност. Методе и технике менаџмента и организације. Методе планирања, организације, контроле. Одлучивање менаџера. Типови ауторитета. Алати кризног менаџмента. Кризно комуницирање.

Предуслов

/

Циљ

Изучавање фактора индивидуалног, групног и организационог понашања ради избора адекватних метода и начина менаџерског утицаја на унапређење понашања и ефикасности рада запослених.

Литература

1) Михаиловић Д., Организационо понашање, ФОН, Београд, 2009. 2) Williams C. Принципи менаџмента, Дата Статус, Београд, 2011.

Тип испитивања

Предиспитне обавезе 60 поена Радови – пројектни радови током семестра Завршни испит 40 поена Испит (или колоквијуми током семестра)

Методе извођења наставе

Методе извођења наставе: монолошки метод, метод разговора, студија случајева, учење кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената, консултације у изради пројектног задатка и самосталан рад студената кроз учење и израду пројектног задатка. Студенти могу приступити полагању финалног испита када успешно израде и одбране семинарски рад. Полагање финалног испита је писмено и елиминаторно. Оцена испита се формира на основу успеха у изради и одбрани семинарског рада и успеха на писменом делу испита.

Наставници