Менаџмент квалитета (МППО3)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 4.0

Садржај теоријске наставе

Историјат квалитета. Филозофски правци у менаџменту квалитета. Дефиниције и критеријуми за дефинисање квалитета. Квалитет у пружању услуга и производњи. Димензије квалитета услуга и роба. Варијације. Трилогија квалитета.Систем и системски начин размишљања. Системски приступ квалитету. Процес. Менаџмент процеса. Менаџмент квалитета. Систем квалитета. Систем менаџмента квалитета. Обезбеђивање квалитета. Интегрисани системи менаџмента. Ефективност и ефикасност. Побољшавање процеса (инкрементална побољшања, скоковита побољшања, Benchmarking и Reengineering). Принципи тоталног квалитета (TQM). Инфраструктура, пракса и алати TQM. Серија ИСО 9000.

Садржај практичне наставе

Предуслов

/

Циљ

Да студенти овладају основним концептима и терминологијом менаџмента квалитета, ради стварања базе за надградњу и примену у пракси

Литература

1) Филиповић Ј., Основе квалитета: ФОН, Београд, 2007. 2) Филиповић Ј, Ђурић М., Систем менаџмента квалитета, ФОН, Београд, 2007. 3) Mijatović I., Filipović J., E-GOVERNANCE AND E-BUSINESS AT THE SERVICE OF CUSTOMER: B2C E-Service Quality in the Eyes of Average Customer, pp. 33–40, Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, monografija, 2007

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Предавања, анализа студија случаја, анализа и примена стандарда

Наставници