Менаџмент квалитета (МППО3)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 4.0
Садржај теоријске наставе
Историјат квалитета. Филозофски правци у менаџменту квалитета. Дефиниције и критеријуми за дефинисање квалитета. Квалитет у пружању услуга и производњи. Димензије квалитета услуга и роба.
Варијације. Трилогија квалитета.Систем и системски начин размишљања. Системски приступ квалитету. Процес. Менаџмент процеса. Менаџмент квалитета. Систем квалитета. Систем менаџмента квалитета. Обезбеђивање квалитета.
Интегрисани системи менаџмента. Ефективност и ефикасност. Побољшавање процеса (инкрементална побољшања, скоковита побољшања, Benchmarking и Reengineering). Принципи тоталног квалитета (TQM). Инфраструктура,
пракса и алати TQM. Серија ИСО 9000.
Садржај практичне наставе
Предуслов
/
Циљ
Да студенти овладају основним концептима и терминологијом менаџмента квалитета, ради стварања базе за надградњу и примену у пракси
Литература
1) Филиповић Ј., Основе квалитета: ФОН, Београд, 2007.
2) Филиповић Ј, Ђурић М., Систем менаџмента квалитета, ФОН, Београд, 2007.
3) Mijatović I., Filipović J., E-GOVERNANCE AND E-BUSINESS AT THE SERVICE OF CUSTOMER: B2C E-Service Quality in the Eyes of Average Customer, pp. 33–40, Fakulteta za družbene vede, Ljubljana, monografija, 2007
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања, анализа студија случаја, анализа и примена стандарда
Наставници