Мeнаџмент и развој људских ресурса (МППО4)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 5.0
Садржај теоријске наставе
Појмови и послови из области МЉР. Обезбеђивање једнаких могућности запошљавања. Пројектовање послова и
радних задатака. Анализа послова и радних задатака. Планирање и регрутовање људских ресурса. Селекција људских ресурса; Оријентација и тренинг; Развој људских ресурса и планирање каријере. Вредновање запослених. Здравље и
сигурност запослених. Изградња тимова. Информациони систем људских ресурса. Права из радног односа. Преговарање при запошљавању. Етички аспекти управљања људским ресурсима.
Садржај практичне наставе
Практична настава:Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад.
Увод у предмет: основни појмови и послови из области МЉР. Обезбеђивање једнаких могућности запошљавања. Здравље и сигурност запослених. Анализа и пројектовање послова и радних задатака. Планирање, регрутовање,
селекција људских ресурса. Оријентација и тренинг. Развој људских ресурса и планирање каријере. Вредновање
запослених: надокнаде: плате и награде. бенефиције. Улазни интервју – преговарање.
Предуслов
/
Циљ
Омогућавање полазницима да значајно побољшају разумевање поступка и метода за анализу и пројектовање
основних процеса менаџмента људских ресурса (утврђивање радних места и захтева рада, планирање, прибављање, развој, награђивање) и обављање радних активности у оквиру тих процеса, припремање и доношење одлука о
људским ресурсима и спровођење донетих одлука. Најзначајнији образовни циљеви су следећи: 1) савладавање терминологије менаџмента људских ресурса; 2) савладавање савремених метода рада у управљању људским
ресурсима; и 3) обучити и оспособити полазнике за самосталну примену стечених знања из менаџмента људских
ресурса кроз рад на практичним примерима у мини пројектним радовима како би стекли вештине које су неопходне за успешну каријеру.
Литература
1) Деслер Г: Основи менаџмента људских ресурса, Дата Сатус, Београд, 2007.
2) Armstrong M., Strategic Human Resource Management a Guide to Action, Kogan Page, 2008.
3) Дулић Д., Етички аспекти управљања људским ресурсима, Филип Вишњић, Београд, 2005.
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Методе извођења наставе: монолошки метод, метод разговора, демонстративни метод, студија случајева, учење кроз
заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената и решавање проблема на основу добијених задатака. Студенти могу приступити полагању финалног испита када успешно израде и одбране
пројектни рад. Полагање финалног испита је писмено и елиминаторно. Оцена испита се формира на основу успеха у изради и одбрани пројектног задатка и успеха на писменом делу испита.
Наставници