Вештине менаџера (МППИВ1)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 3.0
Садржај теоријске наставе
Вештине менаџера подразумевају адекватну употребу теорије, техника и смерница понашања, које ће, ако се употребљавају правилно, значајно унапредити менаџерску праксу.
Вештине менаџера представљају сет дистинктивних, али истовремено и међусобно повезаних тема, које су организоване секвенцијално по одговарајућим модулима. Ове вештине могу бити организоване у шест главних категорија и то:
1) Интрaперсоналне вештине менаџера, у којима је акценат дат на персоналне карактеристике менаџера (нпр. способност доношења одлука, планирање, менаџмент временом и стресом, менаџмент циљева и акциони менаџмент, персонална продуктивност и самомотивација).
2) Интерперсоналне вештине менаџера, у којима је акценат дат на екстерно повезане циљеве и промене код других (нпр. комуницирање, делегирање, утицај, конфликти, менаџмент група, мотивација других и лидерство).
3) Вештине менаџера да усвајају нова знања, која омогућавају или побољшавају друге вештине (нпр. самосвест, креативност и учење радом).
4) Персоналне карактеристике, које нису вештине саме по себи него атрибути појединаца за које студије сугеришу да су повезане са менаџерским вештинама и њиховим развојем (нпр. проактивност, предиспозиције за вођење, објективност перцепције, позитиван став и преузимање ризика).
5) Административне менаџерске вештине, које се употребљавају за извођење административних функција; нпр. доношење одлука и планирање.
6) Вештине пројектног менаџмента (основе пројектног менаџмента, идентификовање и развијање захтева клијената, организовање пројектног тима, развој плана пројекта, менаџмент ризика у пројектима пројектни
мониторинг и контрола, подршка клијентима, принципи затварања пројекта, излазна стратегија и критеријуми, процес “завршетка пројекта” који више не обећава, завршетак пројекта).
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Омогућавање полазницима (студентима) да значајно побољшају разумевање основа менаџмента и лидерства. Најзначајнији образовни циљеви су следећи: 1) повећање знања терминологије, процеса менаџмента и лидерства; 2) упознавање са трендовима у менаџменту/лидерству и потребама за њихово разумевање; 3) блиска интеракција са
једним од нових трендова у менаџменту/лидерству; и најважнији 4) унапређење менаџерских и лидерских вештина које су неопходне за успешну каријеру.
Литература
1) ArmstrongM., A Handbook of Management Techniques, Kogan Page, 2001.
2) Robbins S., Coulter M., Managament, Data Status, Београд, 2005.
3) Goleman D, Boyatzis R., Mckee A. Primal Leadership: Learning to Lead with Emotional Intelligence, Harvard Business School Press, 2004.
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, симулације, студије случаја, дискусија, играње улога. Део предметне материје који чине логички сегменти (делови 1,2,3,4,5 и 6) се парцијално евалуира путем колоквијума. Студенти могу приступити полагању финалног испита када успешно положе свих шест делова путем колоквијума. Полагање финалног испита је усмено и елиминаторно. Оцена испита се формира на основу похађања предавања и вежби, резултата колоквијума и успеха на
усменом делу испита.
Наставници