Мерење радних перформанси (МППИВ3)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 3.0
Садржај теоријске наставе
Објашњење основних појмова: посао, радно место или позиција, задатак, поступак, операција, перформансе, учинак, зарада. Анализа и пројектовање послова. Стандардизација поступака, операција и метода рада. Идентификација параметара за утврђивање и мерење учинка. Утврђивање стандардног учинка мерењем, оцењивањем, анализом историјских података, експертском проценом. Пројектовање система за утврђивање и мерење радног учинка. Пројектовање и ажурирање каталога стандардних учинака – норматива рада и времена. Пројектовање система за праћење, евиденцију и обрачун радног учинка. Управљање радним учинком. Примена норматива рада и времена за планирање, израду калкулација и контролу производних и услужних процеса. Обрачун зарада на основу оствареног учинка.
Садржај практичне наставе
Пројектовање система за утврђивање радног учинка оценом више параметара. Примена метода искуствених норми и експертске процене времена. Студија времена. Унапред одређена времена (Метод МТМ 2 и МОСТ). Узорковање рада. Утврђивање потребног времена и норматива рада и времена. Израда каталога времена, карти одвијања процеса и плана поделе рада. Пројектовање модела стимулативних зарада на основу оствареног учинка. Израда и
одбрана пројектног задатка.
Предуслов
/
Циљ
Обучити студенте и оспособити их за тимски рад на решавању проблема инжењеринга (анализе,
пројектовања, постављања и унапређивања) и управљања (планирања, вођења и контроле) система за утврђивање и мерење радног учинка – перформанси.
Литература
Основна:
1) Петровић Б., Проучавање рада, ФОН, Београд, 1996. Допунска:
2) Hendersen R. I., Compensation Management in a Knowledge – Based World, Prantice Hall, New Jersey, 2003.
Тип испитивања
Методе извођења наставе
монолошки метод, метод разговора, демонстративни метод, студија случајева, учење кроз заједнички рад на решавању практичних проблема, самостално истраживање студената и решавање проблема на основу добијених
задатака, консултације у изради пројектног задатка и самосталан рад студената кроз учење и израду пројектног задатка.
Наставници