Методе и инструментација за електрофизиологију (УБ 2МНФ)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 9.0

Садржај теоријске наставе

Неурофизиолошки сигнали (детерминистички и стохастички): тип и порекло електрофизиолошких сигнала (фреквенцијски и амплитудни опсези). Карактеристике система за аквизицију сигнала који потичу од акционих потенцијала периферних нерава, мишића, срца и централног нервног система, Кондиционирање сигнала (претварачи и електронски склопови). Аквизиција сигнала применом имплантибилних система. Виртуелни инструменти за аквизицију електрофизиолошких сигнала (одабирање, A/D конверзија, D/А конверзија, препознавање карактеристичних догађаја). Клинички електрофизиолошки уређаји (ЕМНГ, ЕКГ, ЕЕГ, МЕГ, ТМС).

Садржај практичне наставе

Кондиционирање сигнала (претварачи и електронски склопови). Аквизиција сигнала применом имплантибилних система. Виртуелни инструменти за аквизицију електрофизиолошких сигнала (одабирање, А/D конверзија, D/А конверзија, препознавање карактеристичних догађаја). Клинички електрофизиолошки уређаји (ЕМНГ, ЕКГ, ЕЕГ, МЕГ, ТМС).

Предуслов

Основна знања из аналогне и дигиталне електронике, познавање карактеристика рада организма и основа анатомије и физиологије, основна знања и коришћењу рачунарских програма (MatLab, LabView, Office, SPSS).

Циљ

Упознавање са специфичностима метода и инструментације намењених клиничким и лабораторијским мерењима. Студент који положи овај испит треба да буде у стању да самостално мери и обрађује електрофизиолошке сигнале, а и да разуме све ризике и могућности заштите од ризика при овим мерењима.

Литература

# Поповић Дејан, Поповић Мирјана, Јанковић Милица: Аквизиција електрофизиолошких сигнала: Методе и инструментација, Академска мисао, 2007; # Bronzino, J. et al., (Eds.), Handbook of Biomedical Engineering, 3rd edition, CRC Press and MIT Press, NY, 2004; # Geddes, L.A., L.E.Baker, Principles of Applied Biomedical Instrumentation, J Wiley & Sons, NY, IV ed,1994; # Webster,J., Medical Instrumentation, Application and Design, III ed, Houghton Mifflin Company, Boston, Toronto, 1998.

Тип испитивања

Домаћи задаци (20%), пројекат (30%), тест (50%)

Методе извођења наставе

Предавања, Експерименти у лабораторији са виртуелним инструментима, експериментални рад са клиничком инструментацијом

Наставници