Моторна контрола и рехабилитација (УБ 2МКР)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 9.0

Садржај теоријске наставе

Неурофизиолошке основе покрета. Организација покрета (врсте покрета: рефлексни, ритмични и вољни покрети, хијерархија, карактеристике једнозглобних покрета). Врсте моторних дефицита (спастицитет, тремор, ригидитет, атаxија, акинезија, асинергија, хипотонија, асиметрија) код различитих оболења (CVA, PD, SCI, MS, дистонија, hemineglect). Методе за евалуацију моторних дефицита (клинички неуролошки тестови, тестови моторних перформанси, опште, појединачне скале). Неурорехабилитација. Функционална електрична стимулација. Примена ортоза и протеза за ресторацију вољних покрета и хода.

Садржај практичне наставе

Експерименти у лабораторији и клинички рад.

Предуслов

Положен испит: Методе и инструментација за неурофизиологију

Циљ

Системско схватање покрета на основу детаљних сазнања о физиологији покрета. Могућност развоја нових метода у рехабилитацији и неурорехабилитацији у интегрисаном тиму медицинских и техничких стручњака

Литература

# Popović, DB, Sinkjær T. Control of Movement for the Physicaly Disabled, Springer, 2000, London, U,.K. # Dhilon G, Horch K. (Eds.) Neuroprosthetics: Theory and Practice, 2004, World Sci Publ, New York1. # Mark L Latash, Neuropysiological basis of movement, Human Kinetics, 1998 # John C Rotwell, Control of human movement, Aspen Publ, 1987 # Janet Carr and Roberta Shepherd, Neurological Rehabilitation (Optimizing motor performance), Butterworth Heinemann, 2000

Тип испитивања

Домаћи задаци (30%), Пројекат (20%), финални тест (50%)

Методе извођења наставе

Предавања, Експерименти у лабораторији, Клинички рад

Наставници