Педагогија

Филозофски факултет

Врста студија:  мастер академске студије
По завршеним студијама кандидат стиче научни назив: мастер педагог
Сврха студијског програма мастер академских студија педагогије јесте оспособљавање студената за обављање сложенијих стручних послова у различитим областима педагошког рада и стицање базичних компетенција научно-истраживачког рада. Програм мастер академских студија педагогије, који се реализује кроз систем обавезних и изборних предмета, обезбеђује дубље и целовитије сагледавање теоријских проблема педагошке науке, као и суштинских питања васпитно-образовне праксе, омогућава оспособљавање за конкретан педагошки рад, као и за истраживачки рад у области педагогије. Програм доприноси развоју педагошког мишљења, способности анализирања и закључивања и обезбеђује одговарајућа научна, стручна и практична знања за професионално и иновативно деловање у различитим педагошким ситуацијама. Програм омогућава оспособљавање и припрему за докторске студије.


Циљеви студијског програма

Циљеви мастер академских студија педагогије јесу: • овладавање системом знања из области педагошке науке и сродних дисциплина; • упознавање са различитим теоријским приступима у педагогији, системима формалног и неформалног образовања, идејама и мерама за унапређивање васпитно-образовне праксе; • оспособљавање за разумевање савремених тенденција у развијању педагошких идеја, теорија и концепција; • оспособљавање за критичко сагледавање васпитно-образовне праксе и њених теоријских основа; • оспособљавање за преиспитивање различитих димензија и значења односа теорије и праксе у васпитању и образовању; • оспособљавање за разумевање различитих епистемолошких основа педагошких истраживања и за осмишљавање и реализацију врсте истраживања примерене специфичностима проблема који се истражује; • оспособљавање за идентификовање, елаборирање и решавање практичних проблема у области васпитања и образовања; • оспособљавање за развијање и евалуацију различитих врста програма; • оспособљавање за успешно деловање у васпитно-образовној пракси пружањем професионалне помоћи и подршке деци, ученицима, васпитачима и наставницима у конципирању, организовању и реализацији васпитно-образовног рада; • развијање професионалног приступа у односима са различитим актерима и у различитим подручјима педагошког рада; • оспособљавање за практичну примену стечених знања, креативан рад у обављању сложених задатака у оквиру професије педагога и критичко процењивање и унапређивање васпитно-образовног рада; • оспособљавање за аналитичко-истраживачки и инструктивно-саветодавни рад у установама васпитања и образовања; • развијање креативних способности, академских и професионалних вештина неопходних за професионално деловање.


Исходи студијског програма

По завршетку мастер академских студија педагогије, мастер педагог треба да: - има развијен систем знања из области педагошке науке и да буде упознат са савременим достигнућима развоја педагошких идеја, теорија и концепција; - разуме различите епистемолошко-методолошке приступе, њихове предности, ограничења и адекватност с обзиром на природу истраживачког проблема; - критички сагледава савремене педагошке теорије и изводи импликације за развој васпитне праксе; - буде оспособљен да примењујући теоријска сазнања пружа конструктивна решења за унапређивање васпитно-образовне праксе на основу континуираног праћења и анализе постојећег стања; - уме да самостално идентификује проблеме педагошке науке и праксе и реализује истраживања ради унапређивања рада у овој области.


Услов за упис на студије

Завршене основне академске студије педагогије (240 ЕСПБ) или завршене основне студије педагогије у четворогодишњем трајању, у складу са условима утврђеним Статутом Универзитета и Факултета; студент који је завршио други студијски програм полаже диференцијални испит у складу са студијским програмом и Статутом Факултета.
На овом студијском програму постоје следећи модули:
Назив Акроним Семестар Инф. о модулу
На овом студијском програму се држе следећи предмети:
Акроним Назив ЕСПБ Семестар Модул Изборност Екстерни линк