Комуникологија

Факултет политичких наука

Врста студија:  мастер академске студије
По завршеним студијама кандидат стиче научни назив: мастер комуниколог
Мастер академске студије комуникологије подразумевају једногодишњи студијски програм у вредности од 60 ЕЦТС бодова, који се ослања и продубљује знања стечена на основним, додипломским четворогодишњим студијама новинарства. Програм пружа могућност студентима да даље развијају своја знања и њихову критичку примену у разноврсним областима остваривања односа са јавностима, за рачун клијената који могу бити владине и невладине организације, привредна предузећа, државна администрација, политичке партије, синдикати итд. Такође, након мастер студија комуникологије студенти ће бити боље припремљени да се прикључе научним истраживањима рада медија и јавног мњења. Студијски програм садржи два обавезна курса теоријско-методолошког карактера. Курсеви теоријско-практичног и стручно-апликативног карактера сврстани су у два изборна блока од по четири курса, од којих ће студенти по свом нахођењу моћи да изаберу по три. На овај начин имаће иницијативу у стицању и обликовању знања посвећених феномену глобализације, културе (антропологија и друштвене структуре), интернета и нових медијских технологија као и слободе изражавања тим путем, анализе медија,комуницирања са јавностима, економије и реторике медија, и родним односима у друштву. Програм садржи продубљене теоријско методолошке основе и увод у практичне аспекте истраживања друштвених појава, јавности, медија и нове информационо-комуникационе технологије која је главни покретач конституисања информационог друштва. Изборни предмети пружају могућност студентима се потпуније упознају са дисциплинама опште образовног и стручног карактера које би требало да обезбеде профил стручњака који су све неопходнији у пословима обраде, чувања и дисеминације информација, придобијања јавне пажње и односа са јавностима које експандирају управо у информационом друштву. Кроз обављање вежби у стручно-апликативним курсевима у највећој могућој мери ће се тежити повезивању њиховог садржаја са потребама потенцијалних корисника. Обавезан део мастер академских студија комуникологије је и израда и одбрана завршног – мастер рада - којим се проверава способност студената за самосталну примену стечених научних и стручних сазнања. Предвиђено је да ови радови буду и специфичне студије случаја за конкретне кориснике у пракси. Они више теоријски усмерени служиће као основа за наставак студија на докторском нивоу.


Циљеви студијског програма

Циљеви студијског програма на мастер академским студијама комуникологије су:

- надоградња раније усвојених и стицање нових теоријских и практичних знања и вештина у области управљања јавним комуницирањем и односима са јавностима ради излажења у сусрет променама, структури и начинима задовољавања комуникационих потреба у информационом друштву; - стицање напредних знања о друштвеним појавама и процесима који се отварају еволуцијом информационо-комуникационе технологије и конвергенције са масмедијима, који воде ка другачијим начинима друштвеног организовања, производње, пословања, понашања и груписања људи; - стицање знања и разумевање теоријско-методолошких концепата за управљање информацијама, остваривање јавности рада, слободе изражавања и приступа грађана информацијама од јавног интереса. - стицање напредних знања и вештина за односе с јавностима које ће све више представљати виртуелне заједнице и социјалне мреже на Интернету. - оспособљавање за самостално и тимско обављање задатака везаних за е-гавернмент, е-пословање, е-образовање и културу, е-демократију итд. - оспособљавање за самосталан аналитичко истраживачки рад у проучавању комуникационих проблема и потреба друштвених институција, група и појединаца, за планирање и заснивање служби за односе с јавностима и пружање комуникационих услуга. - оспособљавање за самосталан аналитичко истраживачки рад ради евалуације ефеката њиховог рада; - изградња професионалног идентитета стучњака за управљање јавним комуницирањем и усвајање вредносних критеријума у складу са професионалном етиком; стицање знања о локалним и регионалним, међународним и наднационалним аспектима друштвених и комуникационих појава које конституишу информационо друштво.



Исходи студијског програма

Пo завршетку студиjа студенти ће стећи детаљан увид у савремене теoриjске и метoдoлoшке oснoве и приступе управљању информацијама и односима са јавностима. Имаће критичкo-кoмпаративни, глобални преглед савремених комуникационих потреба и начина за њихово задовољавање. На основу ових исхода биће оспособљени да преузму, тимски или самостално, конкретне послове и задатке јавног комуницирања за своје послодавце, клијенте и друштвене групе. Осим прoдубљених знања и вештина, стећи ће увид у принципе професионалне етике применљиве на теоријске концепте и конкретне појаве у пракси. Биће стручно и етички oспoсoбљени да запoчну самoстална и тимска истраживања о проблемима и ефектима управљања информацијама, остваривању јавности рада, слободи изражавања мишљења грађана и њиховог приступа информацијама од јавног значаја. Биће теоријски и стручно упућени да самoсталнo, и/или тимски креирају нова средства за остваривање публицитета, јавно комуницирање, односе с јавностима, изградњу репутације итд. Која постају незаобилазна у информационом друштву.


Услов за упис на студије

Право уписа имају лица која су завршила одговарајуће основне академске студије у обиму од 240 ЕСПБ бодова.
На овом студијском програму постоје следећи модули:
Назив Акроним Семестар Инф. о модулу
На овом студијском програму се држе следећи предмети:
Акроним Назив ЕСПБ Семестар Модул Изборност Екстерни линк