Специјална едукација и рехабилитација особа са тешкоћама у менталном развоју

Факултет за специјалну едукацију и рехабилитацију

Врста студија:  мастер академске студије
По завршеним студијама кандидат стиче научни назив: мастер дефектолог
Дипломске академске студије студијског програма Специјална едукација и рехабилитација особа са тешкоћама у менталном развоју трају једну школску годину, одн. два семестра са укупно 60 ЕСПБ бодова, 30 ЕСПБ бодова по семестру. Годишња оптерећеност студената је -615 часова активне наставе. Планом првог семестра предвиђена је реализација програма који се састоји од укупно 12 наставних предмета, од којих студент слуша 5 предмета, 1 обавезни и 4 изборна предмета. Изборни предмети, којих има 11, подељени су у две изборне групе. Прву изборну групу, Модели третмана особа с тешкоћама у менталном развоју чини 5, а другу, Социјални модел интелектуалне ометености, 6 наставних предмета. Из сваке изборне групе студент бира по два предмета. За други семестар планирана је реализација студијског истраживачког рада у областима предвиђеним програмом и завршног (мастер) рад.


Циљеви студијског програма

Циљеви студијског програма мастер академских студија Специјална едукација и рехабилитација особа са тешкоћама у менталном развоју: - Продубљивање, проширивање и креативна интеграција знања и вештина стечених на основним академским студијама - Стицање знања и вештина неопходних за компетентно планирање, креирање, имплементацију и евалуацију стандардних и иновативних програма у областима примарне превенције, секундарне превенције, клиничке процене, клиничког третмана, васпитног и васпитно-образовног процеса, професионалног оспособљавања и социјалне интеграције особа са различитим типовима и нивоима тешкоћа у менталном развоју током свих периода живота - Овладавање квантитативним и квалитативним методима истраживања у области специјалне едукације и рехабилитације особа са тешкоћама у менталном развоју - Оспособљавање за активно учешће, интеграцију и интерпретацију информација, доношење одлука и руковођење у мултидисциплинарном тиму - Оспособљавање за самостално коришћење, критичку и компаративну анализу, интеграцију и интерпретацију научних и стручних информација.


Исходи студијског програма

Студент мастер академских студија, поред знања и вештина стечених на основним студијама, стиче знања и вештине у областима: самосталног планирања, креирања, спровођења и евалуације програма превенције, дијагностике, едукативног и клиничког третмана особа са тешкоћама у менталном развоју; методологије научног истраживања у олигофренологији; социјалног модела ометености (модела пружања подршке у инклузивном образовању, планирања и програмирања у раду са особама са аутизмом, процене едукативних потенцијала и потребе за подршком, самоусмеравања, самозаступања и мeнталног здравља особа са ИО) и специфичних модела третмана особа с тешкоћама у менталном развоју (метода и техника у аугментативној и алтернативној комуникацији, терапији покретом, сензомоторном методу, когнитивним стратегијама учења, социјалним и дневним животним вештинама).


Услов за упис на студије

Право уписа имају лица која су завршила одговарајуће основне академске студије у обиму од 240 ЕСПБ бодова.
На овом студијском програму постоје следећи модули:
Назив Акроним Семестар Инф. о модулу
На овом студијском програму се држе следећи предмети:
Акроним Назив ЕСПБ Семестар Модул Изборност Екстерни линк