Human resource development and information and communication technologies (RDN025)

University of Belgrade

ECTS: 6.0

Contents of lectures

Contents of exercises

Prerequisite

Goal

Literature

  1. Ovesni, K. (2008). Andragoška podrška realizaciji koncepta organizacije koja uči kroz primenu informacione tehnologije. U: Š. Alibabić, A. Pejatović (ur.): Obrazovanje i učenje - pretpostavke evropskih integracija, tematski zbornik radova. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 179—192.
  2. Ovesni, K., prir. (2012). Razvoj ljudskih resursa, hrestomatija, interni materijal.
  3. Ovesni, K. (2012). Unapređivanje kvaliteta područja razvoja ljudskih resursa: etički aspekti. U: N. Vujisić–Živković, M. Mitrović, K. Ovesni (ur.): Posebna pitanja kvaliteta u obrazovanju, tematski zbornik. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu, 187—204.
  4. Ovesni, K., Alibabić, Š. (2013). Organizational Learning: Implications for Human Resource Development. In: M. Despotović, E. Hebib, B. Németh (Eds.): Contemporary issues of education quality. Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, IPA; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD, 155—170.
  5. Ovesni, K. (2014). Organizacija koja uči: andragoška perspektiva. Beograd: Institut za pedagogiju i andragogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Beogradu.
  6. Robbins, S., Judge, T. (2009). Organizacijsko ponašanje. Zagreb: Mate.
  7. Whitmore, J. (2006). Trening za postizanje učinkovitosti. Zagreb: Mate.

Type of examination

Methods of teaching practice

Teachers