Развој људских ресурса и информационо комуникационе технологије (РДН025)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Теоријско—историјска основа развоја људских ресурса - Појам, предмет и конституисање подручја истраживања - Кључне парадигме на подручју развоја људских ресурса - Промене у савременој организацији и њихов утицај на развој људских ресурса – Основе савремених концепата развоја људских ресурса: организације која учи, менаџмента знањем и организационог развоја - ИКТ као неопходни предуслов за примену савремених концепата развоја људских ресурса
Садржај практичне наставе
Испитивање потреба за развој и подстицање развоја људских ресурса на диференцираним нивоима (појединца, процеса и организације) - Писање плана развоја људских ресурса - Примена разноврсних метода, техника и инструмената за хипотетичку ситуацију - Студија случаја: сагледавање различитих аспеката промена у организацији и могућности импликације савремених концепата развоја људских ресурса кроз примену ИКТ.
Предуслов
Циљ
Упознавање студената са основним теоријама и истраживачким парадигмама развоја људских ресурса повезаним са информационо комуникационом технологијом (ИКТ). Оспособљавање за практично интервенисање на подручју развоја људских ресурса применом ИКТ.
Литература
#Овесни, К. (2008). Андрагошка подршка реализацији концепта организације која учи кроз примену информационе технологије. У: Ш. Алибабић, А. Пејатовић (ур.): Образовање и учење - претпоставке европских интеграција, тематски зборник радова. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, 179—192.
#Овесни, К., прир. (2012). Развој људских ресурса, хрестоматија, интерни материјал.
#Овесни, К. (2012). Унапређивање квалитета подручја развоја људских ресурса: етички аспекти. У: Н. Вујисић–Живковић, М. Митровић, К. Овесни (ур.): Посебна питања квалитета у образовању, тематски зборник. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду, 187—204.
#Ovesni, K., Alibabić, Š. (2013). Organizational Learning: Implications for Human Resource Development. In: M. Despotović, E. Hebib, B. Németh (Eds.): Contemporary issues of education quality. Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, IPA; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD, 155—170.
#Овесни, К. (2014). Организација која учи: андрагошка перспектива. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду.
#Robbins, S., Judge, T. (2009). Организацијско понашање. Загреб: Мате.
#Whitmore, J. (2006). Тренинг за постизање учинковитости. Загреб: Мате.
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања, вежбе, радионице, дискусија, истраживачки рад студената, консултације, семинарски рад/студија случаја, On-line радионице
Наставници