Ислам (РДКЕОИ)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 8.0
Садржај теоријске наставе
# Хришћанство у Арабији пре појаве ислама – видови додира.
# Мухамедова веровесничка мисија и њено поређење с Исусовом.
# Својства Светог писма и Курана као основних извора вере.
# Хришћански и исламски Бог. Типологија Откривења.
# Старозаветне личности и представе у Курану.
# Исус Христос у Курану и исламу. Богородица у Курану и исламу.
# Положај човека у хришћанству и у исламу. Социјално учење хришћанства и ислама (основе)
# Религијско институционализовање у хришћанству и у исламу.
# Хришћанско и исламско богослужење.
# Хришћанско и исламско богословље.
# Хришћанска и исламска мистика.
# Хришћанско-муслимански односи кроз историју (кратак преглед главних токова)
# Домети и ограничења теолошког дијалога између хришћана и муслимана.
# Новије иницијативе за унапређивање хришћанско-муслиманског дијалога.
# СПЦ и актуалност дијалошког сучељавања с исламом.
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Систематско упознавање са природом, структуром и најзначајнијим елеменатима исламског монотеизма и поређење са истим у хришћанству. Однос хришћана и муслимана кроз историју. Искуства, могућности и преспективе хришћанско-муслиманског дијалога. Упознавање с „диференцијалним описом“ хришћанства и ислама, ради оспособљавања студената за адекватан приступ теоријским и практичним питањима међурелигијског дијалога.
Литература
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Настава се изводи кроз предавања и консултације. Студенти се активно укључују у наставни процес кроз разговор и дебату. Оцена испита се формира на основу успеха у изради и одбрани семинарског рада и успеха на усменом делу испита.
Наставници