Истраживање и образовне политике (ОП1020)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
# Улога истраживања у вођењу образовне политике
# Врсте истраживања у области образовања
# Преглед релевантних извора истраживања у области образовања
# Истраживања на нивоу образовног система и образовна политика
# Истраживања на нивоу школе и образовна политика
# Истраживања на нивоу процеса учења и поучавања и образовна политика
# Истраживања на нивоу ученика, породичног и социјалног контекста
# Израда испитног рада у којем се користе истраживачки налази као основа за формулисање и критичку анализу предлога у вези са
специфичним питањем образовне политике
# Презентација и дискусија о испитним радовима
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Основни циљ курсa је да полазници разумеју однос између истраживања у области образовања и образовних политика, да буду оспособљени да идентификују, разумеју и користе истраживачке налазе у формулисању и критичкој анализи предлога за специфично питање образовне политике.
Литература
Бауцал, А. & Павловић-Бабић, Д. (2011). PISA 2009 у Србији: Научи ме да мислим, научи ме да учим. Београд: Институт за психологију.
Бауцал, А. & Павловић-Бабић, Д. (2010). Квалитет и праведност образовања у Србији: образовне шансе сиромашних (Анализа података PISA 2003 и 2006). Београд: Институт за психологију и Министарство просвете
Хавелка, Н. и сар. (2002). Систем за праћење и вредновање квалитета образовања. У: Т. Ковач-Церовић и Љ. Левков (Ур.), Квалитетно образовање за све. Београд: Министарство просвете и спорта, стр. 151-184, 203-204
Бауцал, А., Павловић-Бабић, Д., Плут, Д. & Гвозден, У. (2005). Национално тестирање образовних постигнућа ученика III разреда основне школе. Београд: Завод за вредновање квалитета образовања и васпитања
Hattie, J. (2009). Visible learning. Routledge, New York
OECD (2010): Education at a Glance. OECD: Paris
Eurydice (2010): Key data of education. Brussels
PISA 2003 извештаји
[www.pisa.oecd.org/document/7/0,3343,en_32252351_32236173_33694215_1_1_1_1,00.html]
PISA 2006 извештаји
[www.oecd.org/document/29/0,3343,en_2649_35845621_37563421_1_1_1_1,00.html]
PISA 2009 извештаји
[http://www.pisa.oecd.org/document/61/0,3746,en_32252351_32235731_46567613_1_1_1_1,00.html]
TIMSS 2003 извештаји
[http://timss.bc.edu/timss2003i/intl_reports.html]
TIMSS 2007 извештаји
[http://timss.bc.edu/TIMSS2007/intl_reports.html]
DeSeCo сумарни извештај за 12 земаља
[http://www.deseco.admin.ch/bfs/deseco/en/index/05.parsys.1992.downloadList.41429.DownloadFile.tmp/sfsodesecoccpsummaryreport.pdf]
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавање, вежбе, дискусије, рад у групама, самосталан рад
Наставници