Права детета, образовање и инклузија (ОП4012)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Културно-историјски детерминисане представе детета и детињства; Представе детета у јавности; Права детета; Права детета у образовању; Право на партиципацију у образовању; Однос између права детета и инклузије у образовању; Међународни и национални нормативни оквир; Историјске и теоријске основе инклузивног образовања; Реконцептуализација конструкта школовања – смештање ученика у центар; Изазови пред имплементирањем делотворне инклузивне праксе; Подршка за делотворну инклузију кроз образовни систем; Компетенције наставника за инклузивно образовање; Стварање колаборативне професије кроз комплементарне сарадничке напроре; Мултидисциплинарни тимски рад у инклузивном образовању; Међународна и национална искуства у развоју и реализацији.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

разумевање улоге друштвених конструкција детињства у креирању образовних политика; разумевање концепта права детета и партиципације деце у образовању; разумевање инклузије у образовању као једног од основних права детета.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

# предавања, # анализе и дискусије изабраних питања и тема, # планирање за реализацију истраживачког задатака на терену, # критичка анализа прикупљених података током израде истраживачког задатка на терену, # повезивање рефлексије и закључака о посматраној пракси са датом литературом, # групне и индивидуалне консултације.

Наставници