Савремена филозофија образовања (ОП6015)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Садржај предмета састоји се из две целине. Прва целина односи се на проблеме дефинисања филозофије образовања и њен однос према сродним филозофским дисциплинама, као и на разматрање метафизичких/онтолошких, епистемолошких, етичких и филозофско-политичких аспеката образовања. Друга целина односи се на историјски развој филозофије образовања од античке до модерне епохе са ебним нагласком на савремене филозофије образовања као што су: аналитичка, утилитаристичка/прагматистичка, егзистенцијално-феноменолошка, херменеутичка и пост-структуралистичка/пост-модерна филозофија образовања.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Усвајање знања о теоријским основама и проблемима образовања кроз историју европске културе са нагласком на усвајање знања о савременим филозофским теоријама образовања; упознавање са значењем и сврхом филозофског разматрања образовања; упознавање студената са различитим врстама аргументације и границама њихове примене; упознавање студената са значајем рационалног тумачења света у процесу образовања; развијање крититичког мишљења и критичког односа према различитим доктринама образовања; развијање етичке, социјалне и сазнајне одговорности у процесу образовања.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Наставници