Родне перспективе у образовним политикама (ОП6017)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Антрополошки аспекти поделе рада и улога према полу (патријархат и матријархат – културолошки оквир поделе рада и улога према полу). Социолошки аспекти поделе рада и улога према полу (природне и/или друштвене разлике у раду мушкараца и жена; друштвени положај и углед професија; промене у породици, феминизација васпитања и њихов утицај на социјализацију личности). Психолошки аспекти поделе рада и улога према полу (психолошка тумачења полних разлика и полних улога; полна идентификација и учење улоге пола). Образовна постигнућа девојчица и дечака на различитим нивоима образовања. Феминизација наставничког позива – појава и процес, основни узроци и последице.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

Упознати студенте са антрополошким, социолошким и психолошким аспектима полне поделе рада и улога и на тој основи анализирати образовна постигнућа девојчица и дечака и процесе феминизације и маскулинизације образовних профила. Упознати студенте са процесом професионализације наставничког позива и анализирати историјски аспект промена у полној структури наставничког кадра. Упознати студенте са процесом феминизације наставничког позива на појединим нивоима васпитања и образовања деце (од предшколског васпитања до средњошколског образовања) у нашој и другим земљама света. Анализирати квантитативне показатеље феминизације наставничког позива, основне узроке и последице које ова појава изазива у појединим сегментима васпитно-образовног рада са децом и младима.

Литература

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Наставници