Рачунарска анализа друштвених мрежа (РДН003)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Основни концепти: представљање података/знања у форми графа (чворови, ивице, матрица суседства и сл); својства мреже (степен повезаности чворова, путање кроз граф, дијаметар, повезане компоненте и сл); Насумични (random) модели мреже: Erdos-Renyi модел и Barabasi-Albert модел;
Мере централности у мрежи, Детектовање заједница (communities) у мрежи, Феномен малог света (small world phenomenon) и мрежни модели који га описују; Модели стратешког формирања мреже; Анализа организационих и интерорганизационих мрежа; Процеси у мрежи: Дифузија информација у мрежи; утицај мрежне структуре на интеракцију чланова мреже, формирање става/мишљења, ширење иновација и сл. Учење у мрежи; Ефекти мрежа на индивидалне, групне и организационе учинке;
Садржај практичне наставе
Вежбе, Други облици наставе, Студијски истраживачки рад
Практичан рад који подразумева примену софтверских алата за анализу друштвених мрежа у циљу бољег разумевања тема обухваћених теоријском наставом.
Предуслов
Циљ
Овај предмет даје увод у теорију и праксу анализе друштвених мрежа. Циљ предмета је да омогући студентима да разумеју природу мрежа као друштвених феномена и да им обезбеди теоријска и практична знања потребна за истраживање и анализу мрежне структуре. Изучавање друштвених мрежа и уопште података који имају мрежну структуру присутно је бројним областима, као што су организационе науке, рачунарске науке, социологија, комуникација, статистика, андрагогија и др. Све ове дисциплине настоје да дају одговор на питања како мреже настају, како се развијају и какав је њихов утицај на понашање људи у организацијама и друштву уопште, и овај предмет има за циљ да одрази интердисциплинарни приступ у проучавању друштвених мрежа.
Литература
# M.O. Jackson. 2010. Social and Economic Networks. Princeton University Press, USA
# D. Easley and J. Kleinberg. 2010. Networks, Crowds, and Markets: Reasoning about a Highly Connected World. Cambridge University Press, New York, NY, USA.
# R. Cross, & A. Parker. 2004. The Hidden Power of Social Networks: Understanding How Work Really Gets Done in Organizations. Harvard Business School Press.
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања (презентација тема, интерактивна настава и практични студијски примери) и вежбе (у лабораторији, коришћењем одабраних софтверских алата) или менторски рад, зависно од броја пријављених студената.
Наставници