Примена теорије узорака у друштвеним наукама (РДН023)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Предмет се састоји од две целине. У првој целини се изучава теорија узорака преко стандардних планова узорака: прост случајан узорак, узорак с неједнаким вероватноћама, стратификован случајан узорак, систематски узорак, узорак скупина, вишеетапни узорак, двофазни узорак, као и примена помоћних података код количничког и регресионог оцењивања. У другом делу се изучавају процедуре и софтверска решења за примену метода и техника теорије узорака у пракси.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Циљ

У оквиру предмета се изучавају методе класичне теорије узорака (за коначну популацију) са посебним акцентом на примену у друшвеним наукама. У теорији узорака показују се различити начини избора узорака, оцењивања на основу изабраних узорака и методе анализирања добијених података. Такође, у оквиру предмета студенти ће се упознати са конкретним рачунарским програмом помоћу кога могу да спроводе анализе из домена примене теорије узорака у пракси.

Литература

#Петровић, Љ., Теорија узорака и планирање експеримената, Економски факултет, Београд, 2013. #Петровић, Љ., Збирка решених задатака из теорије узорака и планирања експеримената, Економски факултет, Београд, 2012. #Примењена анализа података - Рад у програму за статистичку анализу и табеларна израчунавања, Јасна Солдић-Алексић, Економски факултет, Београд, 2011. #Discovering Statistics Using SPSS, A. Field, 3rd edition, SAGE Publications, Ltd. London, 2009.

Тип испитивања

Методе извођења наставе

На часовима предавања се обрађују теоријски елементи материје предвиђене програмом, уз илустративн примере, као и упознавање са процедурама рачунарског програма SPSS. На часовима вежби доминирају примери-задаци. На вежбама ће рад претежно бити интерактиван и највећим делом ће се спроводити у рачунарској учионици.

Наставници