Регулисање садржаја и и слобода изражавања на Интернету (РДН024)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 6.0
Садржај теоријске наставе
Увод у регулисање садржаја на Интернету и проблем примене регулативе у пракси.
Преклапање надлежности више држава због наднационалне природе приступа садржајима.
Нова средства за изражавање мишљења на Интернету -блог, форум, чет, друштвене мреже, итд.
Садржај који креирају корисници (User Generated Content)/ Грађанско новинарство.
Заштита и угрожавање права на приватност на Интернету.
Говор мржње и дечија порнографија на Интернету.
Заштита података на Интернету и право на анонимност.
Право на одговор и право на исправку у новим медијима/на Интернету.
Интернет домени – регулисање, управљање, решавање спорова.
Ауторска права и заштита интелектуалне својине на Интернету, creative commons.
Дефиниција и правне последице употребе електронског потписа.
Заштита деце на Интернету.
Садржај практичне наставе
Увод у регулисање садржаја на Интернету и проблем примене регулативе у пракси.
Преклапање надлежности више држава због наднационалне природе приступа садржајима.
Нова средства за изражавање мишљења на Интернету -блог, форум, чет, друштвене мреже, итд.
Садржај који креирају корисници (User Generated Content)/ Грађанско новинарство.
Заштита и угрожавање права на приватност на Интернету.
Говор мржње и дечија порнографија на Интернету.
Заштита података на Интернету и право на анонимност.
Право на одговор и право на исправку у новим медијима/на Интернету.
Интернет домени – регулисање, управљање, решавање спорова.
Ауторска права и заштита интелектуалне својине на Интернету, creative commons.
Дефиниција и правне последице употребе електронског потписа.
Заштита деце на Интернету.
Предуслов
Циљ
Упознавање студената са проблемом регулисања садржаја на Интернету и примене регулативе у пракси. Упоређивање слободе изражавања у масовним медијима и на Интернету. Напредак у разумевању нових облика изражавања мишљења и регулисања таквог мишљења – блог, форум, Интернет поруке (чет), друштвене мреже. Објашњавање различитих начина регулисања садржаја на Интернету, уважавајући различите културне, религијске, историјске разлике међу државама и на основу тога утврђивање баланса између слободе изражавања и њених ограничења.
Литература
#Ј. Сурчулија (ур.), Слобода изражавања на Интернету, Центар за развој Интернета, Бгд, 2010.
#Б. Стојковић, Границе на Балкану и виртуелни простор Интернета у зборнику „Културни и етнички идентитети у процесу глобализације и регионализације Балкана“, ЦБС и ЈУНИР, 2002.
#Ј. Сурчулија, Б. Павловић, Ђ. Јовановић Падејски, Мапирање дигиталних медија: Србија, Фондација отвореног друштва, Лондон, 2011;
#Б. Стојковић, Internet development: Social, Political and Cultural Effects on the Serbian Society, у: New Media in South-East Europe ур: Orlin Sрassov, Christo Todorov, Southeast European Media Centre, Sofia, 2003.
#В. В. Водинелић, Међународно приватно право личности, Факултет за пословно право, Београд, 2003.
#J. Hornle, Cross border Internet Dispute Resolution, Cambridge University Press, Cambridge,2009.
#Y. Akdeniz, Internet Child Pornography and the Law: National and International Responses, Ashgate Publishing Limited, Aldershot, Great Britain, 2008.
#A. H. Foxman, C.Wolf, Viral Hate: Containing Its Spread on the Internet, Basingstoke, UK, 2013.
#R. Wacks, Privacy and Media Freedom, Oxford University Press, Oxford, Great Britain, 2013
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања, презентације студената, студије случајева, дебата.
Наставници