Рачунарски модели у неуронаукама (ИСТЕ1)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 10.0
Садржај теоријске наставе
Карактеризација појава у неуралном субстрату применом физичких закона. Моделирање неуралних процеса. Математичке методе за неурално инжењерство са нагласком на примену рачунара. Једно и више компартменски модели. Идентификација параметара модела. Неаналитичке методе моделирања. Статистичке методе моделирања.
Модели неурона. Квантификација ексцитабилних ћелија. Модели елемената и подсистема у сензорно-моторном систему. Моделирање процесирања информација у сензорно-моторном систему. Моделирање планирања вољног покрета. Примитиви циљаних и ритмичких покрета. Модели неуромишићног система намењени анализи кретања. Моделирање и симулације за управљање вештачким рефлексом. Моделирање визуелне перцепције. Визуелно- моторна координација. Модели учења у моторној контроли.
Меморија и синаптички пластицитет у неурорехабилитацији. Неуронална реорганизација и промене функционалних мапа након повреде/оболења ЦНС-а. Неурално (аналогно и дигитално) кодирање. Временско и популационо кодирање. Неуралне протезе.
Интерфејс између мозга и рачунара (енгл. BCI: Brain - Computer - Interface) рачунарски модели. BCI оперативни (синхрони и асинхрони) мод. Класификациони алгоритми за BCI на бази ЕЕГ-а. Неуралне протезе за успостављање когнитивне повратне спреге.
Садржај практичне наставе
Предуслов
Циљ
Упознавање са основним техникама, фундаменталним принципима и важним апликацијама рачунарских модела у неуронаукама. Стицање знања и вештина о основним техникама моделирања са циљем потенцијалне примене у медицини.
Литература
#Windhorst U, Johansson H, Modern Techniques in Neuroscience, Springer-Verlаг, 1999
#Kansaku K, Cohen LG, Systems Neuroscience and Rehabilitation, Springer, 2011
#White RE, Computational Mathematics: Models, Methods and Analysis with MatLab and MPI, CRC Press, 2004
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања/консултације кроз менторски рад зависно од броја пријављених студената.
Наставници