Наука и култура у Србији 19. и 20. века (ИФПНТО1)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 10.0
Садржај теоријске наставе
1. Образовање у Србији и развој образовних институција
2. Оснивање Лицеја (1838) и увођење математике и физике у школски програм. Развој климатологије.
3. Оснивање Природно-техничког одељења Лицеја (1853) и развој биолошких и геолошких наука.
4. Оснивање Велике школе (1863). Развој хемијске науке.
5. Развој математичких, физичких, геолошких, минералошких, географских и метеоролошких наука крајем 19. века.
6. Оснивање Универзитета (1905)
7. Оснивање и развој научних и стручних друштава и часописа
8. Научници (школовање, друштвени статус, јавна делатност)
9. Наука између два светска рата
10. Универзитет између два светска рата
11. Развој науке и научних институција после Другог светског рата
12. Наука у Србији у међународним оквирима
Садржај практичне наставе
Предуслов
Завршене основне студије
Циљ
Циљ је да се студенти упознају са током научног развоја средине у којој сами стварају, да науку разумеју као процес који се ослања на предходна знања и резултате. Курс је конципиран као општеобразовни и као неопходно основа за разумевање историје и филозофије посебних научних дисциплина којима ће се бавити. Тежиште је на модерној српској држави од чијег стварања се могу пратити развој образовања и науке и научни доприноси ове средине.
Литература
# Историја српског народа, књ. VI-2, Београд 1983 (поглавље `Наука и школство`)
#Универзитет у Београду 1838-1988. Зборник радова, Београд 1988.
#Иван Божић, Постанак и развој Београдског универзитета, у: Годишњак града Београда, XII, 1975, 139-158.
# Живот и дело српских научника, 1-6, Београд (САНУ) 2000-2006.
#Модерна српска држава, 1804-2004: хронологија, Београд 2004.
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Предавања, семинари
Наставници