Наука и култура у Србији 19. и 20. века (ИФПНТО1)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 10.0

Садржај теоријске наставе

1. Образовање у Србији и развој образовних институција 2. Оснивање Лицеја (1838) и увођење математике и физике у школски програм. Развој климатологије. 3. Оснивање Природно-техничког одељења Лицеја (1853) и развој биолошких и геолошких наука. 4. Оснивање Велике школе (1863). Развој хемијске науке. 5. Развој математичких, физичких, геолошких, минералошких, географских и метеоролошких наука крајем 19. века. 6. Оснивање Универзитета (1905) 7. Оснивање и развој научних и стручних друштава и часописа 8. Научници (школовање, друштвени статус, јавна делатност) 9. Наука између два светска рата 10. Универзитет између два светска рата 11. Развој науке и научних институција после Другог светског рата 12. Наука у Србији у међународним оквирима

Садржај практичне наставе

Предуслов

Завршене основне студије

Циљ

Циљ је да се студенти упознају са током научног развоја средине у којој сами стварају, да науку разумеју као процес који се ослања на предходна знања и резултате. Курс је конципиран као општеобразовни и као неопходно основа за разумевање историје и филозофије посебних научних дисциплина којима ће се бавити. Тежиште је на модерној српској држави од чијег стварања се могу пратити развој образовања и науке и научни доприноси ове средине.

Литература

# Историја српског народа, књ. VI-2, Београд 1983 (поглавље `Наука и школство`) #Универзитет у Београду 1838-1988. Зборник радова, Београд 1988. #Иван Божић, Постанак и развој Београдског универзитета, у: Годишњак града Београда, XII, 1975, 139-158. # Живот и дело српских научника, 1-6, Београд (САНУ) 2000-2006. #Модерна српска држава, 1804-2004: хронологија, Београд 2004.

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Предавања, семинари

Наставници