Увод у историјске студије (методологија научног рада) (ИФПНТО2)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 10.0

Садржај теоријске наставе

#Разматрање значаја историје науке и технологије. Утицај науке и технологије на развој друштва (Ландес, МcNeal, Bornstin) # Историја историографије и борба за научност историографског метода у оквиру увођења општег научног метода у све гране сазнања. #Покушаји заснивања мултидисциплинарних истраживачких метода на више колосека: мултидисциплинарност у друштвеним наукама и откривање законитости и модела у развоју друштва, налик на законитости и моделе у природним и техничким наукама, могућности и ограничења таквих покушаја. #Истраживачке вежбе: коришћење архива и библиотека, критика извора, писање научних радова из историје науке. #Израда семинарског рада и његова анализа.

Садржај практичне наставе

Предуслов

Завршене основне студије

Циљ

Упознавање студенати са развојем (и сврставањем) науке и технологије у историјски и друштвени контекст.

Литература

# P. Berk, Istorija i društvena teorija, (Beograd: Ekvilibrijum, 2002) #D. Lendis, Bogatstgtvo i siromaštvo nacijа, (Beograd:Stubovi kulture,2004) #D. Dž. Borstin, Svet otkrića, (Beograd:Geopoetika 2001) #Dž. Dajmond, Mikrobi, puške i čelik, (Beograd:Službeni list-Dosije,2004) #S. Ćirković, Srbi među evropskim narodima, (Beograd:Eqvilibrijum, 2004)

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Туторски рад, консултације

Наставници