Увод у историјске студије (методологија научног рада) (ИФПНТО2)
Универзитет у Београду
ЕСПБ: 10.0
Садржај теоријске наставе
#Разматрање значаја историје науке и технологије. Утицај науке и технологије на развој друштва (Ландес, МcNeal, Bornstin)
# Историја историографије и борба за научност историографског метода у оквиру увођења општег научног метода у све гране сазнања.
#Покушаји заснивања мултидисциплинарних истраживачких метода на више колосека: мултидисциплинарност у друштвеним наукама и откривање законитости и модела у развоју друштва, налик на законитости и моделе у природним и техничким наукама, могућности и ограничења таквих покушаја.
#Истраживачке вежбе: коришћење архива и библиотека, критика извора, писање научних радова из историје науке.
#Израда семинарског рада и његова анализа.
Садржај практичне наставе
Предуслов
Завршене основне студије
Циљ
Упознавање студенати са развојем (и сврставањем) науке и технологије у историјски и друштвени контекст.
Литература
# P. Berk, Istorija i društvena teorija, (Beograd: Ekvilibrijum, 2002)
#D. Lendis, Bogatstgtvo i siromaštvo nacijа, (Beograd:Stubovi kulture,2004)
#D. Dž. Borstin, Svet otkrića, (Beograd:Geopoetika 2001)
#Dž. Dajmond, Mikrobi, puške i čelik, (Beograd:Službeni list-Dosije,2004)
#S. Ćirković, Srbi među evropskim narodima, (Beograd:Eqvilibrijum, 2004)
Тип испитивања
Методе извођења наставе
Туторски рад, консултације
Наставници