Педагогија
Филозофски факултет
Врста студија:
мастер академске студије
По завршеним студијама кандидат стиче научни назив:
мастер педагог
Сврха студијског програма мастер академских студија педагогије јесте оспособљавање студената за обављање сложенијих стручних послова у различитим областима педагошког рада и стицање базичних компетенција научно-истраживачког рада. Програм мастер академских студија педагогије, који се реализује кроз систем обавезних и изборних предмета, обезбеђује дубље и целовитије сагледавање теоријских проблема педагошке науке, као и суштинских питања васпитно-образовне праксе, омогућава оспособљавање за конкретан педагошки рад, као и за истраживачки рад у области педагогије. Програм доприноси развоју педагошког мишљења, способности анализирања и закључивања и обезбеђује одговарајућа научна, стручна и практична знања за професионално и иновативно деловање у различитим педагошким ситуацијама. Програм омогућава оспособљавање и припрему за докторске студије.
Циљеви студијског програма
Циљеви мастер академских студија педагогије јесу:
• овладавање системом знања из области педагошке науке и сродних дисциплина;
• упознавање са различитим теоријским приступима у педагогији, системима формалног и неформалног образовања, идејама и мерама за унапређивање васпитно-образовне праксе;
• оспособљавање за разумевање савремених тенденција у развијању педагошких идеја, теорија и концепција;
• оспособљавање за критичко сагледавање васпитно-образовне праксе и њених теоријских основа;
• оспособљавање за преиспитивање различитих димензија и значења односа теорије и праксе у васпитању и образовању;
• оспособљавање за разумевање различитих епистемолошких основа педагошких истраживања и за осмишљавање и реализацију врсте истраживања примерене специфичностима проблема који се истражује;
• оспособљавање за идентификовање, елаборирање и решавање практичних проблема у области васпитања и образовања;
• оспособљавање за развијање и евалуацију различитих врста програма;
• оспособљавање за успешно деловање у васпитно-образовној пракси пружањем професионалне помоћи и подршке деци, ученицима, васпитачима и наставницима у конципирању, организовању и реализацији васпитно-образовног рада;
• развијање професионалног приступа у односима са различитим актерима и у различитим подручјима педагошког рада;
• оспособљавање за практичну примену стечених знања, креативан рад у обављању сложених задатака у оквиру професије педагога и критичко процењивање и унапређивање васпитно-образовног рада;
• оспособљавање за аналитичко-истраживачки и инструктивно-саветодавни рад у установама васпитања и образовања;
• развијање креативних способности, академских и професионалних вештина неопходних за професионално деловање.
Исходи студијског програма
По завршетку мастер академских студија педагогије, мастер педагог треба да:
- има развијен систем знања из области педагошке науке и да буде упознат са савременим достигнућима развоја педагошких идеја, теорија и концепција;
- разуме различите епистемолошко-методолошке приступе, њихове предности, ограничења и адекватност с обзиром на природу истраживачког проблема;
- критички сагледава савремене педагошке теорије и изводи импликације за развој васпитне праксе;
- буде оспособљен да примењујући теоријска сазнања пружа конструктивна решења за унапређивање васпитно-образовне праксе на основу континуираног праћења и анализе постојећег стања;
- уме да самостално идентификује проблеме педагошке науке и праксе и реализује истраживања ради унапређивања рада у овој области.
Услов за упис на студије
Завршене основне академске студије педагогије (240 ЕСПБ) или завршене основне студије педагогије у четворогодишњем трајању, у складу са условима утврђеним Статутом Универзитета и Факултета; студент који је завршио други студијски програм полаже диференцијални испит у складу са студијским програмом и Статутом Факултета.
На овом студијском програму постоје следећи модули:
Назив |
Акроним |
Семестар |
Инф. о модулу |
|
На овом студијском програму се држе следећи предмети:
Акроним |
Назив |
ЕСПБ |
Семестар |
Модул |
Изборност |
Екстерни линк |
|