Менаџмент знањем и информационо комуникационе технологије (РДН026)

Универзитет у Београду

ЕСПБ: 6.0

Садржај теоријске наставе

Различите теоријске парадигме у менаџменту знањем – Димензије индивидуалног, групног и организационог учења релевантне за менаџмент знањем – Димензије субјективног, објективног, интерперсоналног, имплицитног и тацитног знања релевантне за менаџмент знањем – Методе, технике и средства у менаџменту знањем – Значај ИКТ за менаџмент знањем – Могућности примене ИКТ у менаџменту знањем

Садржај практичне наставе

Примена и интегрисање компоненти и функција учења у менаџменту знањем – Улога флексибилне организације – Организационе и социјалне импликације менаџмента знањем – Креирање и трансфер знања у организацији – Значај ИКТ за менаџмент знањем – Критичка евалуација савремених тенденција у менаџменту знањем – Могућности примене ИКТ у менаџменту знањем

Предуслов

Циљ

Развој компетенција и стицање теоријских знања о индивидуалном, групном и организационом учењу и њиховој улози у процесу менаџмента знањем кроз примену информационо комуникационе технологије (ИКТ).

Литература

#Ichijo, K., Nonaka, I. (Eds.) (2007). Knowledge Creation and Management. New York, NY: Oxford University Press. #Jemielniak, D., Kociatkiewicz, J. (Eds.) (2009). Handbook of Research on Knowledge-Intensive Organizations. Hershey, PA: Information Science Reference (an imprint of IGI Global). #Ovesni, K., Alibabić, Š. (2013). Organizational Learning: Implications for Human Resource Development. In: M. Despotović, E. Hebib, B. Németh (Eds.): Contemporary issues of education quality. Belgrade: University of Belgrade, Faculty of Philosophy, ИПА; Pécs: University of Pécs, Faculty of Adult Education and HRD, 155—170. #Ovesni, K., Alibabic, Sh. (2010). Implications of ICT in the Continuing Professional Education and Learning, in: D. Potolea, P. Jarvis, H.S. Olesen, S. Mavromoustakos, R. Iucu, et al. (eds.): The 4th International Conference EDU WORLD 2010 “Education Facing Contemporary World Issues”. Pitesti, Romania: Faculty of Psychology And Educational Studies, and ESREA, 32—43. #Овесни, К. (2008). Савремена технологија као подршка реализацији концепта доживотног образовања и учења. Образовање одраслих, 2, 69—85. #Овесни, К. (2014). Организација која учи: андрагошка перспектива. Београд: Институт за педагогију и андрагогију Филозофског факултета Универзитета у Београду. #Овесни, К., прир. (2013). Управљање знањем, хрестоматија, интерни материјал. #Thompson, A. A. Jr., Strickland, A. J. III, Gamble, J. E. (2008). Strateški menadžment: U potrazi za konkurentskom prednošću. Zagreb: Mate. #Torrington, D., Hall., L., Taylor, S. (2004). Менаџмент људских ресурса. Београд: Дата статус.

Тип испитивања

Методе извођења наставе

Предавања, вежбе, радионице, дискусија, истраживачки рад студената, консултације, семинарски рад/студија случаја, On-line радионице

Наставници