Образовне политике

Универзитет у Београду

У реализацији студијског програма учестују и следеће институције: 
Универзитет у Београду
Врста студија:  мастер академске студије
По завршеним студијама кандидат стиче научни назив: мастер образовних политика
Студијски програм мастер академских студија Образовне политике је заједнички студијски програм који се изводи на Универзитету у Београду и Универзитету у Крагујевцу. Студијски програм мастер академских студија Образовне политике траје два семестра и омогућује студентима да током једне године стекну 60 ЕСПБ бодова. Предмети који се изводе у оквиру студијског програма груписани су у обавезни део, посебна изборна подручја и слободне изборне предмете. У извођењу наставе на предметима ће се примењивати: предавања, студије случаја, тимски рад, истраживачки пројекти, групне и индивидуалне стручне посете, гостовање истакнутих стручњака, видеоконференцијска настава (са одговарајућом техничком и организационом подршком), рад у креативним радионицама, дебате, дискусије преко форума и других електронских сервиса, стручна пракса.


Циљеви студијског програма

Циљ студијског програма је унапређивање теоријског и методолошког знања полазника у области креирања и анализе образовних политика, као и стицање и/или ојачавање истраживачких компетенција и академских вештина у области образовних политика. Студијски програм развија стручну основу у Србији и региону за развијање, спровођење и праћење јавних политика у области образовања на начин заснован на истраживањима и поткрепљен истраживачким налазима.

Из овога произилази да студијски програм има за циљ образовање стручњака који су оспособљени да самостално спроводе истраживања у области образовања и образовних политика, те да резултате и препоруке тих истраживања примењују у развијању конкретних образовних политика. То подразумева да су стручњаци у овој области обучени да разумеју организационе структуре система образовања, начин финансирања, делокруг послова, инструменте повећања праведности, ефикасноcти и ефективности образовања, те практична ограничења у процесима креирања и спровођења образовних политика.

Додатно, програм има за циљ да створи научни подстицај за системску анализу образовних политика и управљања у образовању, те подстакне веће интересовање за образовне политике као поље примењених истраживања. У том смислу програм је усмерен и ка јачању методолошких компетенција полазника у области системских и компаративних истраживања образовних политика.



Исходи студијског програма

По завршетку студијског програма студенти ће бити оспособљени да:
  • Спроводе истраживања мањег обима у области образовања и образовних политика;
  • Користећи литературу и засновано на чињеницама анализирају главне савремене теме образовних политика у међународној, а посебно европској перспективи;
  • Прате и разумеју разлоге и токове образовних промена на међународном, националном и институцијалном нивоу;
  • Критички анализирају циклус образовних политика и разумеју улогу и надлежности различитих актера у креирању и спровођењу образовних политика;
  • Разумеју функционисање образовних институција и сложеност фактора који утичу на њихов рад;
  • Тумаче постојеће анализе везане за праведност, ефикасност и ефективност образовања и на основу њих осмишљавају и планирају спровођење образовних политика заснованих на истраживањима;
  • Компетентно спроводе и евалуирају постојеће образовне политике на различитим нивоима образовања, као и да развијају будуће реформске политике у области образовања.


Услов за упис на студије

На студијски програм мастер академских студија Образовне политике могу се уписати лица која су претходно остварила обим основних академских студија од најмање 240 ЕСПБ бодова, као и лица која имају стечено високо образовање у трајању од најмање осам семестара према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању.
На овом студијском програму постоје следећи модули:
Назив Акроним Семестар Инф. о модулу
Образовне политике ОП -
На овом студијском програму се држе следећи предмети:
Акроним Назив ЕСПБ Семестар Модул Изборност Екстерни линк
ОП1020 Истраживање и образовне политике 6.0 1 ОП обавезни
ОП1032 Истраживачке методе у образовању - напредни курс 6.0 1 ОП изборни
ОП1031 Истраживачке методе у образовању - основни курс 6.0 1 ОП изборни
ОП2011 Компаративна анализа школских система 6.0 1 ОП изборни
ОП3012 Лидерство у образовању и школски менаџмент 6.0 1 ОП изборни
ОП6014 Образовање даровитих 6.0 1 ОП изборни
ОП6012 Образовање и културни идентитет 6.0 1 ОП изборни
ОП4011 Образовање и социјалне неједнакости 6.0 1 ОП изборни
ОП3011 Образовна ефективност и развој школа 6.0 1 ОП изборни
ОП1010 Основе образовних политика 6.0 1 ОП обавезни
ОП6016 Психологија образовања 6.0 1 ОП изборни
ОП6015 Савремена филозофија образовања 6.0 1 ОП изборни
ОП6011 Стварање образовних политика 6.0 1 ОП изборни
ОП5011 Стратешка питања система и политика високог образовања 6.0 1 ОП изборни
ОП2012 Економија образовања 6.0 2 ОП изборни
ОП6013 Интеркултурално образовање 6.0 2 ОП изборни
ОП5012 Истраживања у високом образовању 6.0 2 ОП изборни
ОП4012 Права детета, образовање и инклузија 6.0 2 ОП изборни
ОП6017 Родне перспективе у образовним политикама 6.0 2 ОП изборни
ОП6018 Социологија школе 6.0 2 ОП изборни
ОП70М Мастер рад 18.0 ОП
ОП5011 Стратешка питања система и политика високог образовања 6.0 ОП изборни
ОП Студијско истраживачки рад ОП