Студијски програм мастер академских студија Образовне политике је заједнички студијски програм који се изводи на Универзитету у Београду и Универзитету у Крагујевцу.
Студијски програм мастер академских студија Образовне политике траје два семестра и омогућује студентима да током једне године стекну 60 ЕСПБ бодова. Предмети који се изводе у оквиру студијског програма груписани су у обавезни део, посебна изборна подручја и слободне изборне предмете. У извођењу наставе на предметима ће се примењивати: предавања, студије случаја, тимски рад, истраживачки пројекти, групне и индивидуалне стручне посете, гостовање истакнутих стручњака, видеоконференцијска настава (са одговарајућом техничком и организационом подршком), рад у креативним радионицама, дебате, дискусије преко форума и других електронских сервиса, стручна пракса.
Циљ студијског програма је унапређивање теоријског и методолошког знања полазника у области креирања и анализе образовних политика, као и стицање и/или ојачавање истраживачких компетенција и академских вештина у области образовних политика.
Студијски програм развија стручну основу у Србији и региону за развијање, спровођење и праћење јавних политика у области образовања на начин заснован на истраживањима и поткрепљен истраживачким налазима.
Из овога произилази да студијски програм има за циљ образовање стручњака који су оспособљени да самостално спроводе истраживања у области образовања и образовних политика, те да резултате и препоруке тих истраживања примењују у развијању конкретних образовних политика. То подразумева да су стручњаци у овој области обучени да разумеју организационе структуре система образовања, начин финансирања, делокруг послова, инструменте повећања праведности, ефикасноcти и ефективности образовања, те практична ограничења у процесима креирања и спровођења образовних политика.
Додатно, програм има за циљ да створи научни подстицај за системску анализу образовних политика и управљања у образовању, те подстакне веће интересовање за образовне политике као поље примењених истраживања. У том смислу програм је усмерен и ка јачању методолошких компетенција полазника у области системских и компаративних истраживања образовних политика.
По завршетку студијског програма студенти ће бити оспособљени да:
- Спроводе истраживања мањег обима у области образовања и образовних политика;
- Користећи литературу и засновано на чињеницама анализирају главне савремене теме образовних политика у међународној, а посебно европској перспективи;
- Прате и разумеју разлоге и токове образовних промена на међународном, националном и институцијалном нивоу;
- Критички анализирају циклус образовних политика и разумеју улогу и надлежности различитих актера у креирању и спровођењу образовних политика;
- Разумеју функционисање образовних институција и сложеност фактора који утичу на њихов рад;
- Тумаче постојеће анализе везане за праведност, ефикасност и ефективност образовања и на основу њих осмишљавају и планирају спровођење образовних политика заснованих на истраживањима;
- Компетентно спроводе и евалуирају постојеће образовне политике на различитим нивоима образовања, као и да развијају будуће реформске политике у области образовања.
На студијски програм мастер академских студија Образовне политике могу се уписати лица која су претходно остварила обим основних академских студија од најмање 240 ЕСПБ бодова, као и лица која имају стечено високо образовање у трајању од најмање осам семестара према прописима који су важили до ступања на снагу Закона о високом образовању.